torsdag 19 april 2007

Jag förlåter dig....

Jag förlåter dig.

Förlåt mig.

Förlåt.

Ett ord.
Så svårt.

Ett ord.
Så lätt.

En förlåtelse ända in i mitt hjärta.
Som jag vill ha.
Så självklart vill ha.

Men
Kan jag så självklart ge
En förlåtelse ända in i mitt hjärta.

Någon gör mig illa.
Kränker
Sårar
Ända längst in i märgen
Ända längst in i min kropp

Måste jag ta det?
Måste jag stå ut?

Vad är det som gör att jag kränks?
Vad är det som gör att jag såras?

Ord
Obetänksamma ord
Från någon som också kränkts
Sårats

Från någon som
Är
Ur balans
Och inte förstått

Kanske för att också jag
Är
Ur balans
Och inte förstått

Jag vill att du skall förstå
Varför du har gjort mig ont

Jag vill att du skall se
Mig
Precis som jag vill se
Dig

Jag vill att du skall förstå
Varför du har gjort mig ont

Jag vill förlåta dig

Jag vill förstå
Hur jag har gjort dig ont

Jag vill förlåta.
Jag vill bli förlåten


Herre.
Hjälp mig.
Att förstå.

Herre.
Hjälp mig.
Att förlåta.

Gör mig hel.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar