tisdag 22 maj 2007

Psaltaren - psalm 21


Måndag 21 maj 2007

Psaltaren – Psalm 121

Jag ser upp emot bergen:
Varifrån skall jag få hjälp?

Hjälpen kommer från Herren
Som har gjort himmel och jord.

Han låter inte din fot slinta
Han vakar ständigt över dina steg
Han sover aldrig
Han vakar ständigt
Han som beskyddar Israel.

Herren bevarar dig
I hans skugga får du vandra
Han går vid din sida.

Solen skall inte skada dig om dagen
Inte månen om natten
Herren bevarar dig från allt ont
Från allt som hotar ditt liv.

Herren skall bevara dig
i livets alla skiften
Nu och för evigt.

Tack, Herre.

För att du, som har gjort himmel och jord,
Vakar över mig

För att du ständig ser. Bevarar.
För att du går vid min sida.

För att du ser mig varje stund
Dag som natt
När jag är vaken eller sover
När livet är ljuvt och när livet är svårt

Tack, Herre
För att du ständigt går vid min sida.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar