torsdag 24 maj 2007

Psaltaren 51:12-14

Torsdag den 24 maj 2007
Psaltaren Psalm 51:12-14

Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta,
Ge mig ett nytt och stadigt sinne.

Driv inte bort mig från din närhet,
Ta inte ifrån mig din heliga ande.

Låt mig åter glädjas över att du räddar,
Håll mig uppe, ge mig ett villigt sinne.

Orden ger uttryck för längtan
Längtan att vara hos Gud
I insikten om att Gud är den kraft som håller oss uppe

Orden ger uttryck för en rädsla
En rädsla att förlora det som är viktigt

Orden ger uttryck för insikt
Insikt om att Herren finns där,
Att vi kan söka stöd och hjälp hos honom.

Herre.
Skapa i mig
Ett rent hjärta
I varje stund

Herre,
Låt mig inte svikta
Låt mig alltid göra gott
För dig, för mig, för jordens alla människor
Och för jordens allt levande

Herre,
Svara mig
Tala med mig
Styrk mig
Var med mig
Fyll mig med din goda kraft
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar