onsdag 16 mars 2011

Gör er inga bekymmer...

Gör er därför inga bekymmer för morgondagen.
Den får själv bära sina bekymmer.
Var dag har nog av sin egen plåga.
(Matteus 6:34)


Herre.
Styrk mig i uppgiften att leva dagen och livet idag.
Utan rädsla och oro för det som kommer sen.

Herre.
Lär mig att glädjas för det som är här och nu.
Utan oro, utan men och utan rädsla.

Herre.
Fylls mig med din närhet och
hjälp mig att se att du alltid vandrar vid min sida.

Herre.
Påminn mig, när jag glömmer.

Amen

1 kommentar:

  1. Goda ord du ger,
    att påminna den intellektuella tanken om.
    Till dess,
    som en del benådade i vissa stunder i Livet, får erfara,
    det blir en del av vårt hjärtas innersta tanke.

    Tack för dina fina ord!
    En bön att Du, jag och dem vi tänker på,
    skall få leva i detta.
    Ibland.
    Helst alltid!

    SvaraRadera