måndag 12 november 2007

Välkommen du Kristus i mitt Liv...

Välkommen
Välkommen du Kristus i mitt Liv
Välkommen du som tillför glädje
Välkommen du som lägger värme och kärlek i mitt hjärta
Välkommen du som gör
att vi kan känna trygghet och glädje i allt

Glädje i att lida
Glädje i att tjäna
Glädje i att tro
Glädje i att ge
Glädje i att veta att du är här

Välkommen
Välkommen du Kristus i mitt Liv
Välkommen du som får mig att försöka likna dig
Välkommen du som får mig att försöka förstå coh förlåta min nästa
Välkommen du som får mig att förstå
att jag här och nu
måste göra mer
för min nästa och för vår gemensamma jord
Skapad av dig

Välkommen du som får mig att känna glädje

Glädje i att lida
Glädje i att tjäna
Glädje i att tro
Glädje i att ge
Glädje i att veta att du är här

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar