onsdag 26 september 2007

Johannes 4:13-15 Ordet för idag 26/9 2007

Ju mer vi dricker av Anden, Tron, Kärleken till Gud - desto tryggare blir vi. Jesu vatten ger en stark källa inom oss som porlar, växer, bygger, skapar - och ger liv - ett evigt liv.

Känslan för riktigheten i detta - bibelordet och dess kraft - känns stark.

Men jag kan också känna ett fel i ordet. Ty - ju mer jag dricker, desto törstigare blir jag. Jag längtar efter mer. Mer ord. Mer undervisning. Mer kärlek i förhållande till varandra och till vår jord - vilket vi mer och mer får, ju mer vi lär oss, ger - var och en och tillsammans - ju mer vi lever som Jesus tänkt.

Drick av Jesu andliga vatten. Det som tillför. Det som bygger. Det som stärker. Det som ger mervärde - till dig, mig - oss alla och envar.

Herre.
Tack, för denna nya dag.
Tack, för din närvaro.
Tack, för din kraft - i mig.
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar